סטראאט – ביקור במוזיאון

אמנות רחוב זה לא רק גרפיטי מחתרתי, אולי אפילו להפך, בשנים האחרונות אמנות הרחוב ברחבי העולם זכתה לתמיכת הרשויות ואם במקור זה נעשה בצורה לא חוקית ואולי אפילו ונדליסטית, היום אמנות רחוב חוצה בהרבה מקרים את הקוים לעולם התרבות ה"ממוסד" תודות לבנקסי וחבריו, הכל אפשרי במשפחת האמנים כי זוהי שפה בלי חוקים.

אמנות רחוב הופכת נפוצה יותר ויותר ומאפשרת לאמנים מכל רחבי העולם להתבטא איך שהם רוצים – ללא מגבלות אג'נדה, פולטיקה וכו'. כי ככה זה באמנות, לא?

אנחנו מוצאים יצירות שמדברות אהבה ותשוקה לצד כעס ואכזבה, יצירות שבאות לעשות שמח ובאותה השניה גם גורמות לחשיבה ואולי אפילו לשינוי. מאחורי כל יצירה נפלאה, עומד אמן אחד שמדבר אמנות.

אחת האטרקציות האהובות עלינו באמסטרדם היא מוזיאון אמנות הרחוב STRAAT. המוזיאון חגג לא מזמן שנה להקמתו אבל רוב השנה הזו לא ממש ניתן היה לבקר בו בגלל הקורונה כמובן. עכשיו כשהעברית נשמעת שוב ברחובות אמסטרדם, רצינו להמליץ לכם בחום לשלב ביקור בסטראאט. חמים, נעים, יבש… ויעיף אותכם.

סטראאט לקח את אמנות הרחוב לתוך מבנה תעשייתי מהמם (אבל מהמם!) באזור NDSM באמסטרדם. כן, זה נקרא מוזיאון, אבל לא תרגישו במוזיאון קלאסי, החוויה היא חוויה אחרת לגמרי.

קודם כל, הגודל, המבנה הוא עצום, רחב ידיים במלוא מובן המילה, פתאום תרגישו אחרת, שאולי אתם לא מרכז העולם ואולי יש דברים חשובים יותר…וואלה, כל זה ועוד לא התחלנו.

היצירות עצמן גדולות מאד, נותנות סוג של בום, חלקן תלויות בצורה מפתיעה, חלקן חוזות את העתיד וחלקן פשוט נותנות לך להיות.

המוזיאון מחולק לנושאים ומספק מידע על היצירות עצמן, על התפתחות אמנות הרחוב עם השנים ועוד.

כל האמנים הוטסו במיוחד לאמסטרדם ולמקום הייחודי הזה כדי לצייר ולתקשר עם הקהל בצורתם הייחודית וזה מרתק מאד ללמוד את הסיפורים מאחורי היצירות. לא תמיד זה פשוט וקליל, אבל זה תמיד נוגע.

במוזיאון יש בית קפה נעים, מדי פעם מגיעים די-ג'ייס לחמם את האווירה, יש קנבסים ריקים שמיועדים לציור לייב של אמנים שמגיעים ובכלל זה פתרון טוב ליום גשום או בכלל, אפשר לבלות שם יום שלם.

המוזיאון עצמו נמצא בשכונת NDSM, תוכלו לקחת מעבורת חינמית מאחורי התחנה המרכזית ומשם יש הליכה של 3-4 דקות ואתם שם. הכניסה היא מתחת לציור קיר ענקי של… אנה פרנק. כל האזור מושפע מאד מאמנות הרחוב, לא נהרוס לכם, פשוט תגיעו.

באזור יש בתי קפה מדליקים, עם נוף שווה וקצת אחר מאמסטרדם העירונית שאתם מכירים. בכל אחד מהסיורים הרגליים שלנו בעיר, אי אפשר שלא לגעת בנושא אומנות הרחוב. אמסטרדם מלאה ביצירות מרהיבות ומלאות משמעות. אחד הסיורים המומלצים שלנו הוא סיור אומנות הרחוב שמגיע גם הוא לאזור NDSM ומשלב ביקור במוזיאון המרהיב סטראאט.

תוכלו להתרשם מהלייב שעשינו:

For privacy reasons פייסבוק needs your permission to be loaded. For more details, please see our מדיניות פרטיות.
I Accept

וגם סרטון קצר על האזור:

For privacy reasons פייסבוק needs your permission to be loaded. For more details, please see our מדיניות פרטיות.
I Accept

כרטיסים בלינק הזה